Kul helg!

Denna helgen gick väldigt snabbt. Det känns som det var nyss jag satte mig på bussen mot Lund i fredags. Jag har nämligen varit och hälsat på Karin där, en pingiskompis som jag inte träffat sedan i oktober. Så det var verkligen på tiden.

Fredagskvällen spenderade vi i hennes lägenhet i Landskrona och det blev pannkakor och en massa snack. På lördagen blev det lite shopping och träning. På kvällen hade vi tänkt gå ut på en av nationerna i Lund, men eftersom jag inte är student fick jag inget gästkort! Trist. Ändrade planer alltså, det blev istället en lugn hemmakväll med film och popcorn, inte fel det heller. På söndagen gick vi runt på stan och kollade in Lund. Vi avslutade helgen med lunch på waynes.

Helgen tycks vara helt perfekt ända tills detta händer. Jag går för att hämta min resväska som jag låst in i ett av förvaringsskåpen på stationen. Då har det blivit strömavbrott i hela Lund! Det betyder att jag inte kan slå in koden till skåpet och jag får alltså inte ut min väska! I väskan hade jag hemnycklar, pingisgrejer (inte bra eftersom det är SM till helgen), necessären, linser med mera. Både jag och Karin får lite smått panik och ser ingen annan lösning än att jag får ta bussen hem som planerat och sedan får de som är ansvariga för skåpen skicka väskan till mig. Så idag har jag ringt dem och förmodligen kommer min väska skickas med en Swebus. Puh, vilket äventyr!

Förutom detta lilla äventyr tycker jag helgen har varit jättemysig! Nu är jag laddad för ännu en vecka!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0