Framtidsbeslutsångest

Framtidsbeslutsångest. Det är nog ett nytt ord. Men det stämmer väldigt bra överens med hur jag känner just nu. Jag har helt enkelt beslutsångest över vad jag ska göra i framtiden. Det spelar ingen roll hur mycket jag än funderar och vrider på frågan "vad ska jag göra i framtiden", jag blir ändå inte klokare känns det som.. Främst måste jag bestämma vad jag ska göra i höst. Ska jag börja plugga på universitetet, i så fall var och vad? Ska jag resa, i så fall på vilket sätt, genom att jobba, plugga eller vara volontär? Ska jag fortsätta satsa lika mycket på pingisen som detta året? Ska jag läsa någon bra kurs på en folkhögskola? Eller ska jag kanske göra något helt annat än ovanstående alternativ? Frågorna är många... Ena stunden tycks jag vara helt säker på att jag bestämt mig för något. Nästa stund ångrar jag mig, och är mer sugen på något annat.

Jag vet att man inte ska tänka för mycket på framtiden, utan försöka "leva i nuet" som det så fint heter. Men det tycker jag att jag gör också. Just nu trivs jag bra med det jag gör. Jag jobbar cirka tre dagar i veckan och tränar en hel del. Resten gör jag saker som jag tycker är kul och som man kanske inte hann med när man gick på gymnasiet. Idag har jag till exempel varit ledig så då tog jag sovmorgon, åkte skidor på förmiddagen och sen blev det en tur till Gällstad för lite shopping och fika med Josefine och Sara. Imorgon blir det jobb och sedan teater med familjen. Så egentligen, jag borde kanske inte klaga, men nästan varje dag kommer frågan "vad ska jag göra i höst" krypande och någon gång måste jag kunna besvara den frågan...

Men inte ikväll. Nog grubblat för idag, god natt!

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag vet! Jag håller med dig! Det är verkligen många tankar som går fram och tillbaka genom huvudet och man önskar ibland att någon kunde säga till en vad det är man ska göra i framtiden.. ;) Men det löser sig alltid och till slut kommer man på det. Tills dess ska vi bara njuta, hitta på saker och leva i nuet! Kram.

2010-03-10 @ 10:29:18
URL: http://stinacharlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0