Söndagsmorgon

God morgon! Eller god middag kanske jag borde säga. Åh vad det var skönt att sova ut idag. Och att bara kunna ligga kvar i sängen och dröna och morna (som vi brukar kalla det) sig är ju underbart! Jag gillar faktiskt söndagar. När man gick i skolan och hade plugg upp till halsen var söndagarna något man ogillade. Söndagsångesten kom liksom krypandes redan när man vaknade och hela dagen hade man den efter sig. Men nu när man inte har en massa plugg är det bara skönt med söndag.

Igår var en ganska lugn lördag. För ovanlighetens skull hade jag inget speciellt inplanerat. Brukar alltid vara någonting, antingen med pingisen eller något annat. På dagen gick jag och mamma en långpromenad i det härliga vädret. På kvällen åt jag, Mia, Josefine och Sara på kina. Var så otroligt längesen jag träffade dem så det var väldigt trevligt! Sedan bar det av hem till Sara för film. Vi såg en gammal hederlig Wallander. Upptäckte dock att den var tre timmar lång! Men men, inget oss emot, valuta för pengarna i alla fall. Efter filmen blev det snack en bra stund. Jag begav mig sedan hemåt runt 2-tiden och somnade som en stock verkligen!

Idag ska vi ta en tur till mormor och sen ikväll blir det nog mest att ladda upp inför kommande vecka som kommer bli rätt tuff! Jobb alla dagar plus en massa träning inför elitserien i Ulricehamn på lördag.
Nej, nu ska jag återgå till åter ett Kvarteret skatan-avsnitt. Diggar den serien starkt!

Kommentarer
Postat av: Stina

Jag håller med dig gällande söndagarna - det är verkligen underbart att ligga och morna sig! Nu njuter man av söndagarna istället för att våndas inför den kommande jobbiga skolveckan.. Roligt att ni alla lyckades träffas en kväll och prata av er och få de senaste uppdateringarna. Jag saknar er! Hälsa alla hemma och lycka till med den kommande veckan! Det kommer att gå galant med allt! Många kramar!

2010-02-14 @ 17:58:22
URL: http://stinacharlotta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0