Helgen

Nu är det måndag, igen! Jag förstår verkligen inte var veckorna tar vägen och speciellt denna helgen. Det känns som jag nyss hade den sköna åh-vad-skönt-med-fredag-känslan i mig. Min helg har varit väldigt lyckad och rolig. I fredags gjorde jag inte så mycket, blev väckt klockan 6 av att de ringde från ett dagis, men då hade jag redan lovat bort mig, så fick tacka nej hur mycket jag än ogillar det. Men man kan ju liksom inte var på två ställen samtidigt, det är bara att inse. Jag hjälpte nämligen till på Ulrikaskolans bästa fyran-turnering. Så där var jag på dagen och sedan tog jag det lugnt på kvällen med lite film.

På lördag förmiddag åkte jag sedan till Göteborg där jag först mötte upp min bror Anders och tog en fika. Sedan hämtade vi Sara på stationen eftersom vi senare på kvällen skulle kolla på Anders när hans band spelade. Egentligen skulle Elin också varit med, men hon hade tyvärr blivit sjuk.. Vi tog vagnen hem till Anders och Charlotte och sedan förberedde vi lite inför kvällen, kollade nöjesutbudet i GP och så vidare. Sedan runt halv 7 gick vi till Järntorget och en jättemysig grekisk restaurang där. Jag åt haloumiost och Sara kycklingspett, mums! Gick vidare till Henriksbergs takterass där bandet skulle spela. Ett ganska fint uteställe med fin utsikt på takterassen. Bandet drog igång vid 22-tiden och de hur bra som helst! Helt klart bästa bandet den kvällen. Gick sedan vidare till en annan club som dock inte föll oss riktigt i smaken. Tysk synt och ganska mycket udda folk där. Men men, kvällen var kanon! På söndagen åkte vi alla fyra hem till Ulricehamn då vi skulle fira min pappas födelsedag. God middag, spel och prat med familjen bjöd dagen på. För att summera, en mycket bra helg!

Nu ska jag ta mig en kopp te. Har i och för sig nyss bastat, men känner att ytterligare något varmt inte skulle skada i denna eviga vinterkyla.

Kommentarer
Postat av: Stina

Åh, det låter som att ni har haft en rolig helg! Du måste vara stolt över bror din nu! :) Skoj att läsa din blogg!

2010-02-01 @ 21:48:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0