Glädjehormoner!

Att det finns många fördelar med att träna vet nog de flesta om. Man blir piggare, friskare och gladare, kort sagt. Idag märkte jag särskilt av en fördel med att träna. Före träningen kände jag mig rätt trött och seg. Lite hängig och hade ingen riktig lust att hitta på något. Men några timmar senare hade jag avklarat ett träningspass och då kände jag mig plötsligt mycket gladare och piggare. Jag hade den där jag-kan-klara-av-allt-känslan i kroppen. Detta tack vare glädjehormoner och endorfiner som utsöndras när man utför någon form av fysisk aktivitet. Räcker med en promenad till och med! Eller en tur på skidorna om man så önskar. Är det inte smart? ;)

Imorgon är det fredag och då blir det eventuellt en fika på stan på förmiddagen, träning klockan 14, en tur till Gällstad och sedan film eller liknande fredagsmys på kvällen. Jag älskar fredagar!!! :)

God natt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0