vändning

Idag hände något konstigt som gjorde mig på väldigt gott humör! Det kan tyckas vara en ganska obetydlig liten grej egentligen. Jag och Sara skickade in bakgrunden till vårt projektarbete till vår handledare i söndags. Vår handledare har tidigare varit ganska pessimistisk till vårt projektarbete. Hon har inte riktigt trott att det vi planerar ska gå i lås känns det som. För er som inte vet vad vi har som projektarbete ska vi försöka ordna att åka tillbaka till Uganda i höst för att där bland annat hjälpa till på en pingisklubb. Idag fick vi i alla fall ett mail av handledaren. Och hon verkar plötsligt tycka jättemycket om vad vi har åstadkommit! En vändning alltså! Hon skrev att hon var väldigt imponerad och att hon ev skulle nominera oss till Årets projektarbete om hon kunde! Jag och Sara blev verkligen hur glada som helst när vi läste det för vi vill verkligen få resan och projektet att gå i lås. Dessutom verkar det som att två andra svenskar ska vara i Uganda samma tid som vi är där så det känns också skönt!

Strålande glada gick vi ut en stund på eftermiddagen i vårsolen. Sara skulle lämna lite jobbansökningar så jag följde med henne och vi fick samtidigt oss en skön promenad. Båda var ganska flummigt övergalda kan jag tillägga. ;)

Pratade precis med min lärare också, som sa att vi slipper gå på sista lektionen. Har i och för sig väntat typ 2,5 timmar i onödan på den då, men det känns bra att komma hem lite tidigare. I eftermiddag bär det nämligen av till Helsingborg för att spela SM. Är typ sista tävlingen denna säsongen. Spelandet börjar imorgon, ska bli väldigt kul att vara med i riktiga SM. Är första gången, har tidigare bara varit med på ungdoms-SM och junior-SM. Spelar i tre olika klasser: Damsingel, damdubbel och mixeddubbel. Ska dessutom bo på Scandic så det blir mumsig hotellfrukost imorgon.

Uppdaterar om hur det har gått efter helgen!
Nu blir det hem och packa lite grann! :)

Kommentarer
Postat av: Karin

Tack så mycket! Vi ses i helgen!

2009-03-05 @ 17:12:33
URL: http://karinhenkesson.blogg.se/
Postat av: Elin

Lycka till! =)

2009-03-05 @ 18:38:15
URL: http://elinds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0