Slutkörd

Tjo!

Då var det återigen måndag, en dag som för många är tråkig och jobbig eftersom helgen är slut och en ny arbets-/skolvecka väntar. Denna måndagen har dock varit helt okej enligt mig. Jag lovade i förra inlägget att berätta om hur det gick i helgen på SM. Så det är bäst att jag berättar om helgen först. Ni som letat er hit, men inte orkar läsa min pingisrapport kan ju hoppa ned ett stycke :P

På fredagen spelade jag och en kille från Borås mixed-dubbel och förlorade tyvärr med 3-1. Men vi har aldrig spelat förut så det var ändå helt okej. Senare samma dag spelade jag och Sara damdubbel mot några från Växjö och vi vann en superjämn match, riktigt go känsla att vinna sin första match i riktiga SM. Ingen rast ingen ro - för 5 minuter efter dubbelmatchen var avklarad skulle jag spela min match i damsingel. Jag mötte en som spelar i elitserien men lyckades ändå spela en super-jämn 7-sets-match. Hon vann dock med 11-9 i sista setet till slut. Jättetråkigt när jag var så nära, men så är det... Bara att hoppas på revansch nästa gång. Resultatmässigt blev det väl inte några större framgångar på mitt första SM, men är ganska nöjd med spelet i alla fall. Vi åkte sedan hem på lördag eftermiddag efter att ha sett stjärnor som Waldner och Person spela. Söndagen spenderade jag med Josefine. Vi satt och pluggade till provet i rättskunskap och hann även med lite fika och snack emellanåt :)

Idag, måndag den 9 mars (oj det är redan 9 mars!!!! ) har jag varit i skolan och haft två lektioner som vanligt, varav den ena bestod av prov i rättskunskap. Och efter detta prov som mer liknade ett extra långt högskoleprov än ett vanligt prov var jag helt tom i huvudet. Provet var på familjerättsliga frågor och som alla andra prov Gösta gör var det hur långt som helst. 12 sidor närmare bestämt. Svårighetsgraden var inte heller så låg och det tog 2 timmar att jobba sig igenom! Det kan inte vara nyttigt att sitta konstant i 2 timmar och bara skriva!

Jag kände att jag ville rensa hjärnan lite efter detta mastodont-prov, därför begav jag mig till simhallens gym. För er som inte känner mig så väl kan jag tala om att gym-besök inte hör till vanligheterna i mitt liv. Men, jag känner att jag måste börja förbereda min kropp lite inför sommarens Kina-läger. Annars kommer den mer eller mindre få en chock när jag kommer dit! Efter några övningar i gymet begav jag mig till omklädningsrummet och styrde mina steg mot badhuset. Jag tänkte nämligen att även lite simning inte skulle skada. Fråga mig inte var jag fick denna träningslust och energi från, men jag simmade 40 längder, alltså 1 km. Kan erkänna att det var lite tråkigt vissa stunder, men känns alltid skönt efteråt när man gjort något sånt. Så nu är jag slutkörd, men känner mig ändå pigg på något sätt.

Det här med måndagsträning får nog bli en vana. Man blir glad och nöjd efteråt och det är ju alltid trevligt.

Min magkänsla säger att kvällen kommer bli lugn, väldigt lugn. Kan nog vara välbehövligt att återhämta sig lite :) Imorgon är det studiedag (gött!) och studentcupen i fotbollshallen. Ska inte sätta min fot på planen men däremot heja fram Sp3 till seger! :D


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0