Hemma från skidspåret

Denna söndagen har varit lugn och jag har knappt gjort någonting känns det som. Ibland är det väldigt skönt med sådana dagar men när det började gå mot eftermiddag tröttnade jag lite på att göra ingenting så då gav jag mig ut i skidspåret i lassalyckan för att åka några varv. Ambitiöst, i know :P Men jag måste säga att jag tycker väldigt mycket om att åka längdskidor, det är så skönt på något sätt. Samtidigt är det bland den jobbigaste träning som finns. Men det kanske är det som är skönt, i alla fall efteråt, jag vet inte. Att kämpa sig uppför backarna och sedan swisha ned i nedförsbackarna är härligt. Det var tyvärr ganska bakhalt men åkte i alla fall lite drygt 6 km, kändes ganska lagom med tanke på att jag är lite av en amatör när det gäller längdskidåkning egentligen. Nu ligger jag på den nivån att jag mest åker för nöjes skull och för att få motion. Men det hade varit kul att göra det till en utmaning och försöka åka typ tjejvasan nästa år eller något i den stilen. Man borde kanske vara lite bättre på skidor för ett sånt lopp, men hade varit kul och se om man klarade det. Får se om jag har ambition nog...

Kvällen igår var mysig. Först kom Josefine och Sara hit och vi bakade pizza och kollade på melodifestivalen. Hyffsat bra startfält i år tyckte vi. Sedan bar det av till Kristin där kvällen fortsatte. Vi kollade klart på melodifestivalen och blev alla en aning förvånade när Marlena Ernman vann efter att ha fått folkets röster. Ingen av oss diggade hennes disco-opera men skrattade lite åt vem hon liknade. Haha. Blev aldrig pluto sen, vi var för trötta. Dessutom kunde vi bara kika ut från Kristins fönster för att se hur mycket (lite) folk det var på pluto. Haha. Snacka om att bo centralt! Det blev en lugn tjejkväll med lite moonwalk-övning, tjejsnack och en del londonminnen istället och det är ju aldrig fel! :)



   

     

Lördagskvällen


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0