En vanlig dag..

Nu har det blivit måndag och vardag igen. Alltid lika drygt att gå upp på måndagsmorgonen, men tyckte ändå det gick hyffsat bra idag. Trots att jag gick upp i ottan både lördag och söndag! Hade två lektioner plus ett handledarmöte och slutade sedan. Det  var otroligt skönt! Brukar alltid ha tyska steg 5 den sista lektionen, men nu är jag färdig med den kursen. Inget jag klagar på direkt. Att sluta 12.30 och ha hela dagen kvar är inget jag säger nej till. :)

Satt sedan kvar ett tag i skolan och snackade med Josefine om hennes ute-kväll i lördags. De hade varit i Göteborg och haft väldigt kul tydligen! Alltid kul att höra på lite skvaller..

Dagen fortsatte med att jag och Sara hälsade på Kristin i hennes lägenhet. Blev aldrig av igår på grund av projektarbetet som tog längre tid än jag trodde. Jag säger bara en sak - hennes nya lägenhet är så himla fin! Den ligger mitt i stan, är stor, fräsch och har jättemysig inredning. Kan det bli bättre? Vi var där i ett par timmar och satt och snackade en del om allt möjligt som händer i våra liv just nu. Jobb, plugg, träning, vad som händer efter studenten och så självklart - gamla minnen. Just idag diskuterades och flummades det mycket om en viss lärare vi alla tre haft och alla träffat någon annan stans än i skolan. I en viss klädsel. (!) Hahahaha! Tror inte så många fattar det roliga, men men. (internskämt, förlåt!)

På tal om lägenheter och sånt blir jag alltid lika sugen på att flytta hemifrån när jag är i andras lägenheter. Att få inreda en hel lägenhet som man vill måste vara hur kul som helst! Och att bo i en lite större stad (än denna backiga lilla stad) lockar också en aning faktiskt. Men det kommer inte ske än på ett tag. Först ska jag ta studenten (KUL :D ), sedan vill jag nog jobba och resa i ett år innan jag börjar plugga tror jag. Men jag VET verkligen inte! Det är så svårt att veta vad man vill göra i framtiden. Har funderat på en del yrken jag kan tänka mig, såsom arbetsterapeut, socionom, journalist, lärare m.m. Men hjälper inte hur mycket man tänker på det, blir inte klokare för det! Har i alla fall sökt ett par jobb till sommaren, får hoppas att jag kan få något i alla fall! men är inte helt lätt i denna ekonomiska kris-tid..

Nu blir det plugg en stund, ska skriva ett PM till en svenskredovisning och sedan är jag lite sugen på att avnjuta en film i vintermörkret!

Kommentarer
Postat av: Elin

Det är verkligen inte lätt att veta vad man ska göra efter studenten!

2009-03-04 @ 10:01:55
URL: http://elinds.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0